środa, 16 maja 2012

O wyższości reklamy mobilnej nad bilboardem.


We współczesnym zwariowanym świecie, gdzie wszyscy chca coś sprzedać szybko i drogo, ale najlepiej tak żeby się nie napracować, reklamy zdają się mieć najważniejsze znaczenie. Dlatego reklama jest wszechobecna. W domu - w telewizji, radiu, gazetach. Na ulicy - na ścianach domów, przy drogach, na szyldach sklepowych i w witrynach. Kolorowe, migające, tryskające optymizmem lub wręcz przeciwnie - stonowane, gustowne, spokojne, ale zawsze mają za zadanie przyciągnąć nasz wzrok, zachęcić, sprowokować do kupna tego jednego produktu lub wybrania tej jednej firmy.

Chciałoby się powiedzieć - dosyć już tego, więcej nie wytrzymamy. Ulice zmieniają się w świecące choinki przystrojone przez cały rok, telewizja i radio zmieniają się w nadajniki reklam, a w gazetach jest zbyt mało treści żeby ktoś chciał je kupować. A jednak wciąż różne mądre głowy głowią się co tu zrobić żeby reklama była jeszcze skuteczniejsza, bardziej efektowna, bardziej zachęcająca.

Od jakiegoś czasu na ulicach i szosach można zaobserwować pojazdy z pozaklejanymi szybami, z oklejoną karoserią folią, z wydrukowaną na niej oryginalną grafiką. Czy ktoś bawi się w malowanie takich wzorów na aucie? Czy ktoś przykleja poszczególne litery, aby ułożyć z nich konkretny napis? Otóż nie, to folia reklamowa. Ta forma reklamy mobilnej robi furorę na polskich drogach. Już nie tylko duże firmy oklejają swoje samochody, robią to także małe samochody osobowe. Wszyscy, prowadzący nawet najmniejszą firmę mogą mieć taką grafikę na samochodzie. Wystarczy odwiedzić agencję reklamową mającą w swojej ofercie oklejanie samochodów. Profesjonalnie zajmują się oklejaniem pojazdów, również tych nietypowych: motocykli, przyczep czy sprzętu budowlanego. Okleją wszystko lub tylko wybrane elementy samochodu. Wydrukują na folii napis i grafikę jakie tylko sobie właściciel firmy wymarzy. Zrobią to szybko i fachowo. Oklejanie całego samochodu nie trwa dłużej niż jeden dzień.

Ale czy to jest ładne? Czy to jest estetyczne? Czy to jest to na co my - odbiorcy na pewno zwrócimy uwagę?

Żyjąc w rzeczywistości gdzie reklama jest już wszędzie zwracamy coraz mniejsszą uwagę na wszelkie bilboardy, napisy, kolorowe transparenty mające nas zachęcić do kupna. Nie zwracamy uwagi na reklamy w telewizji, radio, czy w gazetach. Czy będziemy zwracać uwagę na oklejony pojazd? Czy będzie to wystarczająco oryginalne żeby nas zaciekawić? Pewnie po jakimś czasie oklejanie samochodów znudzi się nam - potencjalnym klientom tak jak inne formy reklamy, a specjaliści od marketingu znowu będą postawieni przed problemem skutecznego reklamowania produktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz